Support

1. Felsökning

Innegivaren saknar kontakt

  • Gör en reset av innegivaren: Öppna luckan på baksidan av innegivaren och tryck ned ett gem i det lilla hålet medan batterierna är i.
  • Kontrollera ifall batterierna är på väg att ta slut.
  • Gör innegivaren strömlös ett tag genom att ta ut batterierna och sätta i dom igen efter en liten stund.

Styrdosan saknar kontakt

  • Glapp i Y-kabeln: kontrollera kopplingarna till Y-sladden sitter som de ska och har kontakt mot metallen i kontakten.
  • Gör en reset av styrdosan: tryck ned ett gem i det lilla hållet på ena kortsidan av styrdosan.
  • Kontrollera batteriet i styrdosan.
  • Kontrollera radiokontakten: flytta lite på gatewayen eller styrdosan och se till att ingen av dessa är omslutna av metall.

Gatewayen saknar kontakt

  • Kontrollera internetanslutningen.
  • Starta om gatewayen genom att göra den strömlös i 15 sekunder.
  • Kontrollera din router, fungerar andra enheter inkopplade i samma uttag?
  • Testa en annan port i din router.

Dubbelkolla ALLA kopplingar till Y-sladden. Ibland kan det vara så att den inte har tillräcklig kontakt och då kan ibland informationen bli tvetydig. Dubbelkolla ALLA kopplingar och starta om pumpen.

Flytta innegivaren mot den kallare delen av huset. Om det t.ex. är källare eller suterrängvåning så kan det vara bra att sätta innegivaren i trappan mellan våningarna. Ett alternativ kan också vara att köpa en extra innegivare att sätta i det kallare utrymmet och styra från den.

Om vår innegivare sitter i närheten av kaminen så kommer systemet att reagera på att det blir varmare och då minska värmen från fjärrvärmen. Det kan variera bland kunderna hur mycket man vill att systemet ska reagera på eldningen. Om man inte vill att systemet ska reagera så kan man placera innegivaren längre bort från kaminen. En anledning till detta kan vara att det kan bli för kallt i vissa rum som är långt ifrån kaminen om Tune reagerar för starkt.

Ett annat sätt att lösa eventuellt problem kan vara att tillfälligt ställa upp den önskade temperaturen i appen!

Det fungerar så att vi köper aningen mer el när det är lågt pris och mindre när det är högt. Du behöver fortfarande inte offra din komfort för skillnaden är så liten. Men du märker det i plånboken. Detta kräver dock att du har ett timprisavtal med din elleverantör.

2. Kontakta oss

E-post

support@ngenic.se

Snabbt svar alla vardagar
Ibland på helgen också :)

Telefon

Vardagar 10.00-16.00