In english

Att handla hos oss

Alla kortköp på vår sida skyddas av kryptering och görs via vår betalpartner Mondido. Vi garanterar att vi inte säljer dina uppgifter vidare och vi tar fullt ansvar för att köpet går rätt till.

När det gäller faktura så använder vi oss av Billogram. Där gäller samma sak, krypterat och fokus på säkerhet. Så fort vi har fått din betalning skickar vi din smarta termostat.


Skulle du ångra dig har du enligt distansköplagen 14 dagars ångerrätt, men hos oss får du 30 dagar att kunna ångra ditt köp.
Vi accepterar de flesta betal- och kreditkort som finns i Sverige och du även välja att betala med faktura (fakturaavgift 19 kr tillkommer då).

Skulle du stöta på något problem är du alltid välkommen att kontakta support@ngenic.se. Vi hör då av oss till dig inom 48 timmar.

Vanliga frågor

  • Vad får jag?

    Du får tre vita dosor och en app. Det är det viktigaste. Dessutom får du kringutrustning i form av en tång, batterier i dosorna, ett gem i fall du skulle vilja trycka på reset, en el-adapter till gatewayen, ett identifieringsverktyg som underlättar installationen, en ethernetsladd, en återställningsplugg samt en Y-sladd.

  • Fungerar Tune med mobilt internet?

    Ja, så länge som den alltid är påslagen och kopplad till ett modem som har en ethernetutgång. Så planerar du att ha Ngenic Tune i fritidshuset så måste du där först skaffa antingen mobilt eller fast Internet.

  • Måste jag ha wifi?

    Nej, Ngenic Tune kommunicerar med radio. Därför behövs bara en ethernetsladd från ditt modem eller router in i vår gateway för att tjänsten ska fungera.

  • Hur fungerar Tune om jag har golvvärme?

    Ngenic Tune fungerar bra med golvvärme och kan även användas i hus som t.ex. har golvvärme på nedervåningen och radiatorer på övervåningen.